NVO ziņas

Biedrība „Dobeles mācību centrs" laikā no 2013.gada 1.augusta līdz 2015.gada 31.jūlijam piedalījās starptautiskā projektā „Aizraujošu apmācību metožu izstrāde sociāli mazaizsargātām cilvēku grupām" jeb angļu valodā „Creating Captivating Teaching Strategies for Vulnerable Learners" (Eiropas Savienības mūžizglītības programmas GRUNDTVIG apakšprogramma).
Projektā apvienojās partneri no deviņām valstīm: Beļģijas, Latvijas, Luksemburgas, Itālijas, Kipras, Polijas, Portugāles, Spānijas, Turcijas. Projektu koordinēja Luksemburgas senioru klubs „Club Senior Nordstad".

Galvenais projekta mērķis bija izstrādāt tādu apmācību metodiku, kas ir pielāgota sociāli mazaizsargāto grupu pieaugušajiem. Tie ir cilvēki, kuriem nav kvalifikācijas, ir fiziski traucējumi vai zemi ienākumi, ieslodzītie, migranti vai personas, kas ir bijušas spiestas mainīt savu ierasto dzīves vietu, neaktīvie un mazkustīgie pensionāri, u.c.

Projekta galvenās mērķa grupas ir sociāli mazaizsargāti apmācāmie un pasniedzēji, kas strādā ar šo grupu cilvēkiem.

Projekta laikā dalībnieki tikās piecās darba vizītēs - Luksemburgā, Latvijā, Kiprā, Itālijā un Spānijā. Tikšanās laikā katra partnervalsts prezentēja savā reģionā esošas apmācību problēmas apskatu. Pārējo projekta dalībnieku uzdevums bija izstrādāt problēmas risinājuma variantus un pielāgot izglītojošas spēles problēmas apskatā minētajām mērķa grupām.

Visi projekta dalībnieki uzskata, ka mācību spēles (simulācijas spēles, lomu spēles, problēmu risināšanas spēles, joki, stratēģiskas puzles, sociālās apzināšanās spēles, stāstu spēles, improvizācijas spēles, dzīves spēles, u.c.) palīdz radīt brīvāku atmosfēru, ļaujot dalībniekiem atklāt sevī tādas svarīgas prasmes un spējas, kas ir būtiskas sociālajā un darba dzīvē. Apmācāmie iemācās paši plānot un organizēt savu mācību procesu, izteikt savas domas, dalīties pieredzē un izrādīt emocijas. Šo kompetenču attīstīšana ir īpaši svarīga sociāli mazaizsargāto grupu cilvēkiem, jo viņu izglītības līmenis ir zemāks un viņi ir psiholoģiski nenoturīgāki.

Tāpat projekta partneri nonāca pie atziņas, ka pasniedzējiem ir daudz vieglāk un patīkamāk strādāt ar sociāli mazaizsargātām grupām, ja mācību procesā tiek izmantotas tādas metodes, kurās ir ietverti spēles elementi. Tādējādi tiek veicināta šo cilvēku personības izaugsme, izziņas spējas, uzlabojas apmācāmo emocionālais stāvoklis, uzvedība, sociālā labklājība, viņi labprātāk vēlas mācīties un kļūst radošāki.

Pilna informācija par projektu un tā aktivitātēm atrodama biedrības mājas lapā un projekta mājas lapā.

Projektu finansē Eiropas Komisija.
Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisija nav atbildīga par tajā ietverto informāciju

Informē:
Venta Narvaiša,
„Dobeles mācību centrs"
biedrības valdes locekle